Vas-akarat a nyeregben

A kiskunlacházi Vas család két tagja is csatlakozott a Cube-Csömör bringáscsapatához. Mostantól az olimpiai negyedik helyezett Vas Kata Blanka édesapja, Péter és öccse, Barnabás is klubunk hírnevét öregbíti!

- Miért igazoltatok a fiaddal Csömörre?
- Barnabásnak szerettem volna extra motivációt keresni és feldobni az edzéseit - meséli Vas Péter. - A Valter Tibor vezette sikeres szakosztály felkeltette az érdeklődésemet. A szakmaiság, a háttér és a körülmények is vonzóvá tették a klubot. Már nyáron elkezdődött az ismerkedés és a közös edzés a csömöriekkel, majd rövid idő alatt annyira megtetszett neki a közeg, hogy sokáig haza sem jött, csak amikor elkezdődött az iskola. Elég fura volt, hogy 15 évesen az utolsó gyereket is "elveszítettük", de legalábbis kirepült a családi házból. Azt látom, hogy jó hatással volt rá a váltás, jobbak lettek az eredményei és a motivációja is megnőtt. Most van abban a korban, amikor eldől, hogy mire viheti a karrierje során. Az összes szabadidejét be kell áldoznia, hogy megfelelő alapokat fektessen le. Korábban is állandóan tekert, de most még több tudatosságot vélek felfedezni benne.

- Nemcsak Barnabás, te is csatlakoztál a csömöri klubhoz.
- Így van, én is csatlakoztam a csömöri szakosztályhoz. Igyekszem még sikereket elérni ebben a mezben, de nálam már nem a versenyzés az elsőszámú cél. Az edzéseket össze kell egyeztetnem a napi munkával, ez már inkább egy hobbi kategória. Mostanra rájöttem, hogy semmi értelme indulnom egy-egy versenyen, úgyis csak a gyerekek felkészítésével és dolgaival foglalkozom. Az nagyobb élmény.

- A másik két gyermek Csömörre igazolására is van még esély?
- Az első fiunk, Balázs már leállt a versenyzéssel, ő szerelőként éli tovább az álmait. A német Canyon-SRAM World Tour-csapatnál dolgozik. Cyclocrossban ugyan többszörös országos bajnok, de meghozta ezt a nehéz döntést, hogy befejezi a pályafutását, így érezte jónak, a sportág vérkeringésében viszont benne tudott maradni. Megtalálta a helyét. Blanka jelenleg a helyén van, tavaly hatalmasat lépett előre, sorra szállítja a szenzációs eredményeket. Az olimpia előtt például bíztunk egy kimagasló eredményben, de még a legvadabb álmainkban is csak arra mertünk gondolni, hogy a legjobb tíz között végez. Alapvetően nagyon szerencsés alkat, jól alakult a pályafutása, remek a természete, a hozzáállása, az adottsága, minden klappol az életében.

- Régóta ismert a kerékpározáshoz fűződő szenvedélyed. Tavaly ráadásul újra kipipáltál egy komolyabb túrát: egészen Olaszországig tekertél!
- A hegyibringások olaszországi világbajnokságán a lányom is a válogatott tagja volt, így megvolt az indokom és a motivációm is, hogy hosszú idő után ismét nekiinduljak egy komolyabb túrának. Esténként, a munka után készültem az útra, igyekeztem mindent pontosan feltérképezni, de volt, hogy az élet felülírta a terveket. Hozzá kell tenni, hogy viszonylag reális etapokat tűztem ki, ráadásul összegyűjtöttem az éttermeket, a kempingeket az útvonalon, hogy a lehetőségekhez képest kényelmes körülmények között teljen a hét. Egyfajta lelki megtisztulás volt ez számomra, ilyenkor kiszellőztetem a fejemet, rendezem a gondolataimat. A feleségemmel ellentétben szeretek egyedül tekerni. Ahogy megérkeztem, fél órán belül, a tervek szerint befutott a család is az autóval. Elmentünk vacsorázni, beköltözünk a kempingbe, utána még túráztunk egyet a környéken és szurkoltunk a fiataloknak.

- Az egész családnak jár a dicséret, ezt a Magyar Kerékpáros Szövetség is elismerte egy különdíjjal.
- A feleségem azért néha már unja, hogy állandóan a bringa a téma, mi viszont nagyon élvezzük. Nagy részben neki köszönhető, hogy jól működik a családunk, mert hatalmas szerepe van a háttérben, elsősorban neki jár a különdíj.